Boudewijn Spoor

Even voorstellen…
Hij moet het prettig vinden om dicht bij onze klanten te staan, veel verantwoordelijkheid kunnen dragen én uiteraard een grote passie voor mooie auto’s hebben. Met deze eisen in ons achterhoofd gingen we in 2018 op zoek naar een verkoopadviseur om ons team uit te breiden. En met succes! Wie is Boudewijn Spoor?

Ben jij iemand bij wie benzine door de aderen stroomt?
,,Haha dat kun je wel zeggen ja. Ik was er al zo vroeg bij, dat ik niet eens meer weet wanneer mijn passie voor auto’s begonnen is. Dat ik hier later mijn werk van zou maken, lag dus vrij voor de hand. Ik begon mijn carrière bij Munsterhuis en heb daarna een lange periode voor Lexus Enschede gewerkt. Bij beide bedrijven ben ik ruim 10 jaar in dienst geweest. Ik ben dus geen jobhopper, zoals ze dat zo mooi noemen. Ik vind het gewoon belangrijk om een langdurige relatie met mijn klanten op te bouwen – dat is altijd mijn instelling geweest.’’

Is er iets wat jou specifiek aantrekt in je functie als verkoopadviseur?
,,Het klinkt misschien cliché, maar ik vind met name het klantcontact gewoon erg leuk. Een kantoorbaan van 9 tot 5 is niks voor mij, daar word ik niet gelukkig van. Auto’s zijn mijn passie, daar sta ik het liefst de hele dag tussen. Als ik met klanten in gesprek ben vind ik belangrijk om écht te luisteren naar wat ze zeggen. Hun wensen te achterhalen en signalen op te pikken die ze onbewust afgeven. In mijn carrière heb ik tot nu toe heel veel verschillende merken geleverd. Dit heeft als voordeel dat ik snel kan inschatten waar de klant naar op zoek is, en dus echt het zogeheten advies op maat kan geven. Hij of zij moet tevreden de deur uitlopen, daar ga ik elke keer weer voor.’’

Wat is jouw ultieme tip voor mensen die een andere auto willen kopen?
,,Zorg ervoor dat je de volledige geschiedenis van de auto weet, én dat je alle bijbehorende documentatie in handen hebt. Op basis van die informatie kun je veel gerichter een overwogen beslissing nemen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Ook belangrijk: luister naar je gevoel. Als ik een auto zie, voel ik vaak direct of ik er wel of geen klik mee heb. Wanneer je dus een nieuwe of jong gebruikte auto wilt aanschaffen, is het goed om dit gevoel niet te negeren. Hetzelfde geldt voor het bedrijf waar je zaken mee doet. Klikt het niet of zegt je gevoel: niet doen? Zoek dan verder. Je intuïtie is een goede raadgever.’’

Tot slot, je voelt ‘m vast al aankomen: wat maakt Wiggers Mastercars zo’n mooi bedrijf?
,,Ten eerste voel ik me erg thuis in de wereld van het luxe segment. Het is voor mij echt een jongensdroom om in de wereld van luxe en sportieve auto’s te mogen werken. Verder krijg ik bij Wiggers heel veel vrijheid en zijn er genoeg mogelijkheden om me verder te ontwikkelen. Natuurlijk hangt er hier ook gewoon een hele fijne sfeer en werk ik samen met een enorm leuk team. Mijn no nonsense instelling past goed binnen de bedrijfscultuur. Wiggers is een nuchter bedrijf die zijn klanten op een hele persoonlijke manier behandelt. Dat past goed bij mijn eigen karakter. Verder is het aanbod hier heel gevarieerd en kunnen we onze klanten tal van mogelijkheden bieden. Misschien nog een leuk detail: Marcel en ik zijn vroeger collega’s geweest, dus we kenden elkaar al. Als zelfs dat mij niet heeft tegengehouden om hier te komen werken, dan zit het wel goed toch? Haha!’’